Photographic Social Vision fa quinze anys que fa projectes de fotografia participativa amb diferents col·lectius i problemàtiques. La Fundació Vicki Bernadet treballa en la prevenció, detecció i atenció a les persones víctimes d'abús sexual infantil. Un de cada cinc nens o nenes pateixen algun tipus d’abús sexual abans dels 17 anys, la gran majoria en l’entorn familiar. - La mostra es pot veure fins al 9 de novembre a l’espai Chiquita Room, Villarroel, 25.
Photographic Social Vision ha recollit l’experiència d’uns tallers en què vuit dones han explorat el trauma de la violència sexual patien la infantesa.La metodologia consisteix en apropar la càmera a persones que estan en un procés de teràpia i recuperació.
Alice Monteil, Àrea Educació Photographic Social Vision - “Que la puguin agafar com a seva per enriquir el seu procés, per poder expressar més enllà de les paraules, per poder revisar amb imatges la seva experiència i per poder sobretot reconstruir el seu relat i reparar el seu relat.”
Cinc d’aquestes dones mostren les imatges que han fet a l’espai Chiquita Room fins al dia 9 de novembre. La Bea ha reseguit diferents episodis de la seva història personal, per trencar amb el trauma. En canvi la Mireia ha optat per una exploració de les situacions emocionals que li han deixat més empremta.
Alice Monteil, Àrea Educació Photographic Social Vision - “La càmera es converteix en la seva companyia, fins que van decidint de què volen parlar i a partir d’aquí comença el procés d’edició, de selecció de quines de totes aquestes imatges em serveixen per explicar el que vull explicar i com ho faig.”
Els altres tres treballs tenen un perfil més intimista. L’Isha ha reconnectat amb ella mateixa; la Beatriz, que és fotògrafa, s’ha deixat anar per jugar i reconstruir el seu món intern i la Momo ha après a posar límits a fotos que li fan mal sense negar-les i mostra un autoretrat que, des de l’avui, pot mirar cap al passat.