“L’espai Lola Anglada està tancat. Amb els convenis a punt de signar amb les associacions que l’havien d’ocupar, l’ajuntament ha decidit d’ubicar-hi un projecte pilot a Barcelona per lluitar contra el fracàs escolar”.
Veïns i comerciants veuen amb bons ulls el projecte d’educació proposat pel regidor Gerard Ardanuy, però creuen que si era tan urgent ja hauria d’estar inaugurat. Ara no hi ha projecte educatiu ni espai per a les associacions. L’ajuntament els ofereix un nou local a compartir amb altres entitats, però sense data.
“Aquest local que com alternativa ofereix el districte... hi estaríem d’acord. Però clar, el gran problema és que... Quan? Ens pot passar el mateix que ha passat amb Lola Anglada, que ens diguin que sí i llavors no el tinguem?”.
Tècnic del districte i associacions van treballar durant mesos en la redacció dels convenis. El 23 de juliol l’ajuntament va comunicar a l’associació de comerciants Eix Model-Sopena que no s’hi podrien instal•lar.
“El tema de no poder tenir aquest espai en les dates que havíem parlat perquè ens ho donaven al setembre. El fet ha sigut que a la Festa Major del 8 d’octubre no s’hagués pogut fer l’activitat comercial que teníem prevista aquí amb tots els nostres comerços”.
Els veïns se senten decebuts, perquè han invertint molta energia en un projecte que s’ha vist frustrat just abans de ser inaugurat.
La biblioteca Lola Anglada es va traslladar al centre cívic Teresa Pàmies, ampliant els fons i prenent el nom d’Agustí Centelles. El local quedava lliure i l’associació de veïns va proposar d’ubicar-hi associacions del barri. Ara l’alternativa és l’edifici del carrer de Calàbria.