La produeixen a Jandrain-Jandrenouille, Bèlgica, però les característiques de la beguda la van decidir amb els voluntaris de l’oenagé.
Van produir ampolles i barrils, però amb el tancament dels bars durant la pandèmia, la cervesa a pressió no ha funcionat com estava previst. En canvi les ampolles, les van començar a distribuir pel desembre i ja estan gairebé exhaurides.
El segon lot ja tindrà una xapa amb disseny propi. La cervesa solidària va sorgir d’una conversa entre l’ONG De veí a Veí i el Henk Cortier. Per triar-ne les característiques van fer un tast a cegues amb els voluntaris de l’entitat. Van optar per fer una IPA, perquè es lleugera i fàcil de beure, tant que la primera remesa està gairebé exhaurida. Ara està a punt d’arribar la segona tongada.
Henk Cortier, Lambicus - “La segona producció hem optat de fer només ampolles i... bé, a veure com anirà la cosa, però si continuem a aquest ritme doncs potser podem en un futur ampliar la producció que vol dir doncs ampliar també els beneficis de l’oenagé.”
Tots els guanys de la distribució van íntegrament a l’ONG, al voltant de 60 cèntims per ampolla, tant la comprada a la botiga com la consumida en un bar. Per això van buscar un nom que la identifiqués amb l’entitat i amb el barri.
Xavier Morta, dissenyador i voluntari De Veí a Veí - “D’aquí va sortir el nom de veïna, de De veí a veí, i fer un toc així com feminista, que ens falta en el nom de De veí a veí, i per una altra banda vam trobar la idea aquesta de birra de barri com un complement de veïna que ens va semblar molt adequat.”
La Veïna té sis graus i mig d’alcohol i està feta amb tres llúpols americans diferents. El seu sabor floral va inspirar la Luisa Vera, per fer la imatge de l’etiqueta: una veïna al balcó, amb motius vegetals i les mans característiques del logotip de l’associació.